Dag 6: wan switi verjari day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu Dag 6: wan switi verjari day - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu

Dag 6: wan switi verjari day

Door: Deleukewereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg deleukewereldreizigers

19 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

Hallokes beste lezers,

Vandaag is het een speciale dag, den Dirk is namelijk jarig vandaag!!!

En dus zeggen we op z'n Surinaams:

A di mi yere you verjari, nam mi kom fisteri you
A no fi koek a no fi sopi, nam mi kom fisteri you

Ofwel

Ik heb gehoord dat je jarig bent, kom laat me jou feliciteren
Niet met een koekje of drankje, maar gewoon om je te feliciteren

Hief volgt het verslagje van deze dag:

Na voor mij een zalig nachtje in de hangmat (de muskieten weg te denken, want die beten venijnig vannacht) starte de dag met alles opruimen. De hangmatten afbreken en alles terug inladen voor vertrek terug richting paramaribo. Nadien ontbijt, maar zoals verwacht hadden ze ook dit keer geen rekening gehouden met het feit dat ik niet alles mag/kan eten. Er zat dus niets anders op dan enkel een stukje pompelmoes eten, want voor de rest was er niets voorzien wat ik kon eten. Nadien heb ik samen met de mama nog wat gehangmatteert terwijl den Dirk met de papa en Daniël nog een wandeling op het strand gingen maken. Oh wat ligt dat toch zalig, zo'n hangmat! Zalig wiegen op het ritme van de wind met enkel de zee en de vogels die lawaai maken. Veel te snel was het ook voor ons tijd om alles op te bergen en in te pakken.

Gepakt en gezakt kwamen we beneden en stond ons middageten al klaar, aangezien we eerder moesten vertrekken. Er stond namelijk nog een verrassing op het programma voor onze jarige. Een half uurtje later dan gepland was alles ingeladen en konden we met de boot terug varen richting Leonsberg. Daar aangekomen kreeg ik telefoon van Jonathan (een medewerker van Su4You, de reisorganisatie die onze reis vastgelegd had) dat de verrassing die dag niet kon doorgaan wegens het slechte weer.

Er zat dus niets anders op dan naar het hotel te gaan, in te checken, een doucheke nemen en dan ons klaar te maken voor de 2de verrassing die dag. Aangekomen in de kamer was het een aangename verrassing dat ze de kamer versierd hadden met ballonnen. Opeens kregen we telefoon van de receptie met de mededeling dat ze nog even langs gingen komen. Een paar minnuutjes later wordt er geklopt aan de deur. Den Dirk doet de deur open en daar stond het personeel met een taartje met happy birthday en daarop vuurwerk. Wat was dat een leuke verrassing. Er zat dus niets anders op dan de mama en de papa te gaan halen, zodat ze mee van het taartje konden genieten.

Nadien was het echt tijd om de taxi te bellen, want we werden om 18.30u verwacht aan het bureau van su4you. Ik had namelijk op voorhand gevraagt of ze een bbq konden organiseren voor zijn verjaardag :D en het was zeker de moeite waart waarbij ze ook deze keer weer rekening hebben gehouden met m'n eetvoorschriften :)

Na een heerlijke maaltijd was het tijd om in ons bedje te kruipen, want morgen staat er alweer een meerdaagse trip op het programma. Het wordt dus weer even wachten op een volgend blogverslagje ;)

Warme groetjes uit het mooie Suriname
Deleukewereldreizigers