Dag 12 & 13: terug naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu Dag 12 & 13: terug naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu

Dag 12 & 13: terug naar Schiphol

Door: Deleukewereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg deleukewereldreizigers

26 Mei 2017 | Nederland, Schiphol

Hallokes iedereen,

Vandaag is een trieste dag, het is namelijk ons laatste dagje hier in Suriname. Maar voor het zover is is het eerst tijd voor ontbijt. Na een laatste heerlijk ontbijt gingen we nog onze laatste inkopen doen bij redytex. Dit is de enige souvenier winkel met betrouwbare prijzen en degelijk materiaal. Daarna was het tijd om naar 't vat te gaan, want had afgesproken met Maritha Sastro, 1 van de zusters die ik 3 jaar geleden heb ontmoet tijdens stage en waar ik super leuke herinneringen mee heb. Dus rond 12u zaten we te wachten op haar komst en uiteindelijk was het zover. Eindelijk zag ik ze na 3 lange jaren terug, het was dan ook een super fijn weerzien. Veel vroeger dan nodig was, was het tijd om terug naar de kamer te gaan om uit te checken.

Want om 13.30u kwamen ze ons ophalen om ons naar de vlieghaven te brengen. Met heel veel spijt in m'n hartje moet ik nu echt afscheid nemen van dit mooie land. Na het aanschuiven voor de bagage drop off en de douane konden we nog even onze laatste centjes opdoen voor we op de vlieger mochten. Speciaal voor deze vliegreis hadden we gekozen voor wat extra comfort. We hadden gekozen voor stoelen waarvan de leuning verder naar achter kan en waar je meer beenruimte bij hebt. Wel handig als je wat beter wil slapen meer niet al te veel wil bijbetalen.

Na een vlucht met een helemooie zonsondergang en -opgang en toch enkele uurtjes slapen was het na 8.40u zover en kon de landing ingezet worden in het zonnige schiphol. Na een perfecte en zachte landing konden we uitstappen. Het was een hele weg met 2 keer paspoortcontrole, 1 keer manueel en de andere was elektronisch. Gelukkig mocht ik gewoon door, want had geen zin om lang aan te schuiven bij de douane voor nog eens een manuele controle. Nadien konden we onze bagage ophalen, alleen duurde het enorm lang voor we onze koffers van de band konden nemen. En ook nadat we onze koffers hadden was de controle nog niet voorbij. Al onze bagage, ook onze handbagage, moest door de scan. Zonder problemen kwamen we in de aankomsthal aan en gingen naar buiten richting de hotelshuttle. Buiten moesten we nog even wachten en dus namen we de tijd om de achtergebleven familie (Bomma en Bompa) te verwittigen dat we veilig geland waren. Alleen duurde het voor hun wat te lang, want ze namen al zelf contact met ons op.

Roen ook zij verwittigd waren, was ondertussen de bus ook al gearriveert en konden we instappen. Na een korte rit kwamen we aan aan het hotel. Maar jammer genoeg moesten we nog wachten voor we konden inchecken, we waren namelijk te vroeg. Dus hebben we even onze koffers in de auto gezet en zijn we dan nog gaan ontbijten en al een beetje het hotel verkend. Maar nog waren onze kamers nog niet klaar.

Na toch nog een uurtje wachten, waarbij we bijna in slaap vielen op de zetel in de lobby, was het dan eindelijk zover en konden we naar onze kamers gaan. Nog onze koffers gaan halen en we streken neergeteld en toch wel redelijk moe neer op het bed, dat er toen echt wel verleidelijk bijlag. Al snel waren we allemaal in dromenland.

Na de welkome powernap zijn we naar het zwembad gegaan om daar te genieten van het water en de verschillende sauna's en hamam. Maar al snel gaf ik er de brui aan en ging terug naar de kamer van de mama, die jammer genoeg niet mee kon gaan zwemmen. Ook daar hebben we beide weer een powernap genomen tot de papa en den Dirk terug kwamen van de sauna. Daarna nog even tijd nemen om met Dominique te skypen, die momenteel in kreta zit, alvorens ons naar het restaurant te begeven voor het avondeten. Op het menu stond voor mij: tomatensoep en staek met frietjes, voor de mama: tomatensoep en chateau brion die ze deelde met de papa. Zijn voorgerecht was zwezerieken. En den Dirk heeft vitello tonato genomen als voorgerecht en sliptongetjes met holandaise saus als hoofdgerecht. Ook het dessert mocht op ons laatste avondmaal niet ontbreken. Maar aangezien ik maar 2 gerechten kan eten met een tussenpauze, heb ik het dessert (flensjes met nutella en een bolletje ijs) toch maar gedeeld met de mama. Zij heeft 2/3 van het dessert opgegeten, anders had ik teveel suiker opgegeten en zou ik er gegarandeerd last van hebben.

Na een geslaagde dinner was het tijd om weer onze bedjes op te zoeken, maar van slapen is nizt zoveel in huis gekomen... Last van jetlag.

Zo we zijn weer terug in Nederland, morgen rijden we huiswaarts