Dag 5: Nachttrip Braamspunt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu Dag 5: Nachttrip Braamspunt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu

Dag 5: Nachttrip Braamspunt

Door: Deleukewereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg deleukewereldreizigers

18 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

Hey iedereen,

Hier zijn we dan weer terug van weeral een geslaagde trip. Dit keer gingen we niet richting het binnenland, maar richting de zee. We zijn namelijk naar Braamspunt geweest, dit is een aangelegd strand aan de atlantische oceaan.

De dag starte met een beetje langer slapen, want we moesten maar uitchecken om 11u en zijn dus ook maar gaan ontbijten om 9u. Zo hadden we nog even de tijd om alles nog eens na te kijken en in te pakken want we gaan namelijk verhuizen van hotel. Ineens kwam er een werknemer van het hotel ons zeggen dat er al iemand beneden stond voor onze koffers te komen ophalen om ze al over te brengen naar het volgende hotel, zomaar een kwartier voor de afgesproken tijd. Dus zijn we eerst naar beneden gegaan om te zeggen dat we nog even naar boven moesten om onze koffers in te controleren. Dit vonden ze helemaal niet erg, ze zijn zelfs mee naar boven gegaan.

Toen alles gepakt was werden onze koffers meegenomen terwijl onze rugzak nog even in het hotel achter bleef, want onze trip ging maar van start om 15.15u. Dus hadden we nog even tijd om naar de centrale markt te gaan en ook als eens gaan te kijken bij Redytex. Dit is een winkel waar ze souveniertjes verkopen. Daarna was het tijd om naar het hotel terug te keren, nog een kleinigheid te eten en dan in de loby te wachten tot ze ons kwamen halen. 15.15u werd al snel 16u voor we effectief werden opgehaald.

Toen we allemaal in de toch wel kleine auto zaten, reed onze gids Daniël met ons naar Leonsberg. Dit is eeb dorpje verder noordwaarts langs de surinamerivier. Hier vertrekken alle boottrips richting Braamspunt. Na nog even wat eten op te halen kon onze boottrip van ongeveer 45min van start gaan en dit keer was de boot overdekt :D

Aangekomen aan braamspunt was het nog even wandelen voor we onze slaapplaats bereikt hadden: een hangmattenkamp. Jaja je leest het goed, voor 1 nachtje helemaal back to basic. Alhoewel we wel een toilet hadden die we uiteraard manueel moesten doorspoelen. Eerst nog een snelle lunch nuttigen (bami of nasi), maar aangezien de bami zo pikkant was heb ik er bijna niets van kunnen eten. Dan was het tijd om onze slaapplaats klaar te maken. Nadat alle hangmatten opgehangen waren was het al aardig donker aan het worden zodat we de laatste hangmat bij pillamp opgehangen hebben.

Nadien was het dan zover, we gingen de natuur in volle gang aanschouwen. Het was tijd voor de schildpaddenjacht. Niet om ze dood te maken, maar om te zien hoe ze hun nest maken en nadien hun eieren erin leggen om ze daarna weer dicht te maken en terug te keren naar zee. We hadden geluk, we hebben er in totaal 3 gezien die nacht. 2 soepschildpadden en 1 lederbackschildpad die de grootste zeeschildpad ter wereld is. Maar we hadden ook minder geluk, we hadden namelijk natte voeten gekregen door het opkomende zeewater. Het was zo erg dat we onze zoektocht gestaakt hebben omdat het soms echt wel gevaarlijk werd door de vele boomstronken die al dan niet waren aangespoeld.

Na de schildpaddenjacht was het tijd om te eten, het was toen al 23u. We kregen surinaamse soep met rijst voorgeschoteld. Daarna was het tijd om ons hangmatje op te zoeken en om te gaan slapen.

Zo dit was het weer, jullie lezen heel snel meer ;)

Lieve groetjes
Deleukewereldreizigers