Dag 1: Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu Dag 1: Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van deleukewereldreizigers - WaarBenJij.nu

Dag 1: Paramaribo

Door: deleukewereldreizigers

Blijf op de hoogte en volg deleukewereldreizigers

14 Mei 2017 | Suriname, Paramaribo

Hallokes iedereen,

Vandaag is onze eerste dag in Paramaribo goed, maar soms ook nat verlopen.

We werden op zich vroeg wakker, want ons lichaam was nog niet gewoon aan dit Surinaamse uur (wat 5u vroeger is dan in België). We hadden eerst afgesproken om rond 9u te gaan ontbijten, maar aangezien we vroeger klaar waren konden we dus ook vroeger naar beneden. Het was opzich wel een simpel ontbijt maar alles was er wat je nodig had. Ook ik vond mijn keuze, alhoewel ze er niet echt rekening mee gehouden hebben.

Nadat alles opgegeten was kregen we onze eerste regenbui al over ons, gelukkig zaten we buiten onder een afdak ;) maar al snel was de bui over en konden we aan ons programma voor vandaag beginnen. De stadswandeling kon van start gaan na eerst nog de tijd te nemen om ons goed in te smeren.

We hebben langs tal van bezienswaardigheden gewandeld, zoals verschillende standbeelden, enkele religieuse gebouwen, de palmentuin en het presidentieel paleis. Ook mijn huisje waar ik 3 jaar geleden heb verbleven mocht niet ontbreken ;)

Ongeveer halfweg hebben we toch weer even moeten schuilen. Dan maar het nuttige aan het aangename koppelen, dus zijn we ene gaan drinken in 't vat. Toen ook die bui over was konden we onze weg vervolgen, maar af en toe moesten we stoppen en gaan schuilen voor de regen dat er soms wel hevig uitviel. Maar al bij al was het niet storend, aangezien het hier ook niet afkoelt en dan brengt zo'n regenbui toch enige verkoeling.

Toen onze wandeling er bijna opzat zijn we nog even iets gaan drinken en heeft de papa nog de moskee van binnen mogen zien terwijl wij even moesten wachten. Nadien nog wat gegeten in het hotel en nu zijn we onze rugzak aan het inpakken, want morgen vertrekken we op onze eerste meerdaagse trip die dit keer gaat naar het diepe Surinaamse binnenland.

Dus lieve lezers, het is dus even wachten op het volgende verslagje. Maar niet getreurd, jullie horen het wel als we terug internet hebben ;)

Groetjes vanuit het switi sranan
Deleukewereldreizigers

deleukewereldreizigers

Hey iedereen, Aangezien wij (DeWereldreizigers) nu samen reizen met de leuke reizigers, was deze blognaam snel gekozen ;) Dus via deze blog kan je al onze avonturen lezen die wij samen maken. Alvast veel leesplezier Groetjes Deleukewereldreizigers

Actief sinds 24 April 2017